Haagse geschiedenis in de bieb

Gepubliceerd op: 19 januari 2024 13:30

Ontdek het erfgoed om je heen, erfgoed is alles wat voor de volgende generatie bewaard moet worden. Dit kunnen gebouwen, boeken, spullen, maar ook feesten en gewoonten zijn. In de bibliotheek is er een uitgebreid activiteitenprogramma voor jong en oud rondom Haags erfgoed met lezingen, workshops en excursies.

Van prehistorie tot de jaren ‘70

Ook dit jaar kun je weer van alles komen doen en leren vanuit het Historisch Informatiepunt (HIP) in de bibliotheken. De Haagse erfgoedpartners Archeologie, Bibliotheek Den Haag, Haags Gemeentearchief, Haags Historisch Museum en Monumentenzorg bieden je lezingen en workshops aan over bijvoorbeeld koloniaal Den Haag, de Romeinse tijd en meer.

We geven je hieronder alvast een voorproefje.

HIP Lezingen uitgelicht:

HIP Workshops uitgelicht:

Bekijk hier alle HIP activiteiten

Kennismaken met Haags erfgoed

In elk stadsdeel vind je een Historisch Informatie Punt (HIP) waar je op een toegankelijke manier kennis kunt maken met het erfgoed van Den Haag. Elk HIP heeft een speciale boekencollectie over de geschiedenis van de wijk en de stad.

Foto bijschriften: Prentbriefkaart ca. 1935 HGA001037175, Eetkamer poppenhuis De Ranitz, Foto door Frederick Linck, 1978, Collectie Haags Historisch Museum

Volg ons op social media of meld je aan voor onze nieuwsbrief

Meld je aan voor de nieuwsbrief