Expositie schilderijen Menco van der Wal

9 januari 2020 t/m 31 maart 2020 | Escamp

Kosten: Gratis

Kleurrijke, acrylverf schilderijen geïnspireerd door schilderkunst uit de Middeleeuwen, de Renaissance en het Expressionisme.

In 2016 heeft Menco van der Wal deelgenomen aan een cursus Tabletgebruik in Bibliotheek Escamp. Na afloop werd de vraag gesteld, aan welke activiteit hij behoefte zou hebben. Als eerste noemde hij een teken/schilderclub. Begin 2017 heeft hij die gevonden in de wijk, een schilderclub voor ouderen onder leiding van Ria Hogerhuis.

Menco beeldt bij voorkeur iets uit wat nog niet bestaat. Naschilderen en kopiëren, doet hij zo min mogelijk.

Hij accepteert dat het niet gelijk perfect is, maar met acrylverf kan hij zijn werk net zo lang overschilderen tot het hem bevalt.

In het begin schilderde hij Bijbelse taferelen met een twist, zodat een vervreemdend effect ontstond. Ook schilderde hij veel dierportretten en de laatste tijd is hij bezig met het verbeelden van Archetypes (zie drieluik).

Menco is de bibliotheek dankbaar dat hij mag exposeren en hij is benieuwd of hij ook iets zal verkopen. Het is allemaal nieuw voor hem.

Bibliotheek Escamp wenst Menco veel succes met zijn verrassende expositie, die te zien is t/m 31 maart.

Komt u ook zijn werk bewonderen in Bibliotheek Escamp, tijdens openingsuren, op de Leyweg 811?