Oktober, feestmaand voor kids

Hoe gaat dat bij jou thuis? Zit jij knus met een boek op de bank? Of lees je liever in bed, met een zaklamp onder de dekens? Het maakt niet uit hoe je leest, het is hoe dan ook een feest. Al helemaal in de feestmaand oktober. Volg een leuke activiteit tijdens de Kinderboekenweek, kom langs bij het Kinderboekenfestijn of ga naar een theatervoorstelling van de Betovering!

Kinderboekenweek: 4 t/m 15 oktober 2023

Bij mij thuis lezen we elke avond voor het slapengaan. Bij mij thuis kun je heel ver boven de stad uitkijken. Bij mij thuis vieren we het Suikerfeest. Bij mij thuis wonen twee mama’s. Bij mij thuis eten we elke vrijdag patat. Bij mij thuis zijn alle deuren breed genoeg voor de rolstoel van mijn broertje. Hoe is het bij jou thuis? Wat maakt jouw huis een thuis? Bij iedereen is het thuis anders. We kunnen zo veel van elkaar leren.

Lees mee!

Activiteiten in de feestmaand voor kids

• wo 15 mei Peutertijd

Voorlezen en meer voor peuters van 2 tot 4 jaar.

Van 10:00 tot 10:45

bibliotheek Leidschenveen

Bekijk alle activiteiten

Kom naar het Kinderboekenfestijn!

Kom naar het gratis eindfeest van de Kinderboekenweek: 'Bij ons thuis'. Praat met schrijvers, illustratoren, doe workshops en bezoek Theater KABOEM! Op zondag 15 oktober  van 11.00 tot 17.00 uur in de Centrale Bibliotheek, 3e en 5e verdieping.

Kleur mee

Download de kleurplaat

Waar lees jij thuis het liefst?
In bed, met een zaklamp onder de dekens, in de woonkamer op bank of in je zelfgemaakte hut? Teken jouw thuis in het huisje, knip het huisje uit en vouw de deurtjes dicht. Neem je huisje mee naar het Kinderboekenfestijn en hang het daar op.

Download de kleurplaat

Een gratis Jeugdpas tot je 18e!

Online en in de bibliotheek gratis boeken lenen, lezen voor je lijst en toegang tot heel veel extra's.

Vraag hier een jeugdpas aan

Zo maak je lezen leuk

Bibliotheekmedewerkers geven je tips om lezen en voorlezen nog leuker te maken.

Lees de tips

Ken je Boekstart al?

Samen lezen versterkt de band met je baby en stimuleert de taalontwikkeling. Je kunt dus niet vroeg genoeg beginnen. Met BoekStart vind je het juiste voorleesboek.

naar boekstart.nl

Welk boek voor welke leeftijd?

Veel ouders vinden het lastig om een leesboek voor hun kind uit te zoeken. Wat kan mijn kind al lezen? Is dit boek niet te moeilijk of te makkelijk?

Vind hier meer informatie