Resultaat 1 - 10 (van 99)

• Boekenweek 2024 Bekijk details

12 maart 2024

Van 16 t/m 24 maart is het tijd voor de Boekenweek. Het thema van de 89ste editie is 'Bij ons in de familie'. De grootste schrijversfamilie van Nederland - de familie Chabot - schreef daarom het boekenweekgeschenk. Je kunt tijdens de Boekenweek (en het hele jaar door) inspiratie opdoen door boekentips of leuke activiteiten in de bieb.

• Wat brengt jou bij de bibliotheek? Bekijk details

11 maart 2024

Wij zijn benieuwd hoe we jouw bibliotheekbezoek nog leuker kunnen maken. Geef je mening!

• Expositie over rouw langer te zien in bibliotheek Bekijk details

5 maart 2024

Wat is rouw? Wat kan je wel of niet zeggen tegen iemand die rouwt? Hoe leven andere jongeren met rouw? Deze en andere vragen beantwoordt de expositie ‘Bagage bezorgd’. Burgemeester van Zanen bezocht deze expositie, die resultaat is van The Crash Club, een serie bijeenkomsten waarin jongeren praten over rouw.

• Queer Geschiedenismaand in Den Haag Bekijk details

4 maart 2024

In maart vindt voor de vierde keer de Queer Geschiedenismaand in Nederland plaats. In deze maand staan de lhbtiq+-geschiedenissen, -verhalen en -prestaties centraal. Ook in Den Haag worden er activiteiten georganiseerd. De maand heeft als doel de veelkleurige (hedendaagse) geschiedenis van queergemeenschappen te vieren, bewustwording te vergroten en inclusiviteit te bevorderen bij queers, allies en andere geïnteresseerden.

• Wie wordt dit jaar de beste voorlezer van de brugklas? Bekijk details

22 februari 2024

Het niveau van de voorlezers was hoog, dat was wel te merken tijdens Read2Me! De jaarlijkse voorleeswedstrijd voor brugklassers. Maar liefst 9 voorleeskampioenen streden in de bibliotheek voor een plek in de provinciale finale. Het Maerlant-Lyceum in Benoordenhout leverde voor het 2e jaar op rij een winnaar. Salomé won de wedstrijd met haar voordracht uit Amarant, geschreven door Emmelie Arents.

• Den Haag benoemt de nieuwe Jonge Stadsdichter Bekijk details

26 januari 2024

Adelina Ignat is de nieuwe Jonge Stadsdichter van Den Haag. Zij is de winnaar van de middelbare scholen-wedstrijd uit alle stadsdelen van Den Haag. Het winnende gedicht “Bubbel” gaf tijdens de finale de doorslag en zij mag zich in 2024 de Jonge stadsdichter van Den Haag noemen.

• Poëzieweek 2024, poëzie zie je terug op straat Bekijk details

24 januari 2024

Januari begint in bibliotheekland traditiegetrouw met de Nationale Voorleesdagen en de Poëzieweek. Dit jaar loopt de Poëzieweek van donderdag 25 januari tot en met woensdag 31 januari. Tijdens deze week is er volop aandacht voor poëzie in Nederland en Vlaanderen. Het thema is "Thuis". Tijdens Poëzieweek 2024 bouwen we samen grote en kleine huizen in gedichten.

• Nationale Voorleesdagen, het boekenfeest voor de allerjongste lezers Bekijk details

23 januari 2024

Het boekenfeest voor kinderen van 0 tot 6 jaar is van 24 januari t/m 3 februari, tijdens de Nationale Voorleesdagen. Ook Bibliotheek Den Haag besteedt dan extra veel aandacht aan voorlezen en trapt af met het Nationale Voorleesontbijt op 24 januari in verschillende vestigingen.

• Haagse geschiedenis in de bieb Bekijk details

19 januari 2024

Ontdek het erfgoed om je heen, erfgoed is alles wat voor de volgende generatie bewaard moet worden. Dit kunnen gebouwen, boeken, spullen, maar ook feesten en gewoonten zijn. In de bibliotheek is er een uitgebreid activiteitenprogramma voor jong en oud rondom Haags erfgoed met lezingen, workshops en excursies.

• Tegelwerkzaamheden rond Centrale Bibliotheek vanaf dinsdag 16 januari Bekijk details

11 januari 2024

De natuursteentegels rond de Centrale Bibliotheek en het stadhuis worden vervangen. De bibliotheek is gewoon open, maar vanaf dinsdag 16 januari kun je last hebben van deze werkzaamheden als je langskomt in de bibliotheek voor activiteiten of om te studeren. Er zullen verkeersregelaars worden ingezet om jou, als bezoeker, goed te begeleiden. De werkzaamheden duren 4 tot 6 maanden.

Paginanavigatie