Haagse Vrijheidsweken

Gepubliceerd op: 13 april 2022 12:32

Op 5 mei staan we in Nederland stil bij onze vrijheid. Dat vrijheid niet vanzelfsprekend is, is een onderwerp dat ons allen raakt. Bibliotheek Den Haag vindt het belangrijk een plek te zijn waar iedereen zich vrij kan en mag voelen. Tijdens de Haagse Vrijheidsweken organiseren we daarom verschillende activiteiten rondom het thema vrijheid.

Haagse Vrijheidsweken in de bieb

• Journalist en schrijver Herman Keppy komt op 21 april naar Bibliotheek Bomenbuurt. In zijn lezing Zijn jullie Kerels of Lafaards?, vertelt hij over zijn onderzoek naar de strijd tegen de nazi's vanuit de Indische en Indonesische gemeenschap in Nederland.
  • In de Centrale Bibliotheek kunnen bezoekers in gesprek gaan over moderne slavernij op 23 april.
  • In de theatervoorstelling, In oorlog en liefde, vertelt Timo Waarsenburg het waargebeurde oorlogsverhaal van Hans Beckman, een Nederlandse militair, verzetsman en Auschwitz-gevangene. Deze voorstelling vindt plaats op 29 april in Bibliotheek Nieuw Waldeck.
  • Op Bevrijdingsfestival is de bieb ook aanwezig op het Malieveld.

Kijk voor deze en andere activiteiten tijdens de Haagse Vrijheidsweken in de link hieronder.

Bekijk hier de activiteiten