Bibliotheek Den Haag start met online programmering Bieb070@Home

Gepubliceerd op: 8 januari 2021 11:26

Bibliotheek Den Haag begint donderdag 14 januari met een uitgebreid online cultuurprogramma onder de noemer Bieb070@Home. Niet alleen Sjaak Bral komt met een humoristische live-show, maar ook kunnen kinderen zich vermaken bij voorleessessies en knutselworkshops online. Dichter Nico Dijkshoorn en geluksprofessor Patrick Hees zijn onder meer te gast bij cultuuruitzendingen.

Bieb070@Home gaat door tot en met eind maart. In de agenda op de website van Bibliotheek Den Haag staat de actuele programmering. Door op de link te klikken bij het agenda-item op de website, kunnen geïnteresseerden live meekijken met de activiteit naar keuze. Alle uitzendingen zijn ook terug te kijken via YouTube

Bibliotheek Den Haag start met Bieb070@Home vanwege de coronamaatregelen: er kunnen immers geen grootschalige activiteiten in de bibliotheken plaatsvinden, terwijl er normaal gesproken  12.000 activiteiten per jaar georganiseerd worden.

Het programma

• Bieb070@Home-kids: elke woensdagmiddag om 14.30 uur - video’s rond voorlezen, knutselen en meer.
  • Bieb070@Home-Sjaak&Co: elke woensdagavond vanaf 20.00 uur – leuke, humoristische live-gesprekken
    tussen Sjaak Bral en bekende Hagenaars en Hagenezen. Ook krijgt men de mogelijkheid onderdeel te zijn van Sjaak z’n programma. Door een vraag of verhaal in te zenden naar Sjaak@denhaag.nl kunnen geïnteresseerden Sjaak z’n volgende gast worden!
  • Bieb070@Home-cultuur: elke donderdagavond om 20.00 uur - lezingen, optredens, workshops of interviews bijvoorbeeld door Johan Overdevest, tv-presentator voor de NTRen Omroep West.
  • Bieb070@Home-Cultuurankers: cultuurankerbibliotheken Loosduinen en Leidschenveen/Ypenburg komen met een cultureel vrijdagavondprogramma.