Resultaat 31 - 40 (van 104)

• 100.000 vragen aan het IDO Bekijk details

17 juli 2023

Elke dag komen er vragen binnen bij de IDO balies van bibliotheken door het hele land. Ook in Den Haag zijn de IDO balies, Informatiepunten Digitale Overheid, veel bezocht. Landelijk zijn er inmiddels 100.000 vragen aan het IDO gesteld. Mensen die nog niet zo digitaal vaardig zijn of moeite hebben met de Nederlandse taal, of mensen die hulp kunnen gebruiken bij het vinden van hun weg binnen de digitale overheid zijn bij het IDO in de bieb aan het juiste adres.

• Zo herdenkt Den Haag Bekijk details

4 juli 2023

Op maandag 3 juli was de presentatie van het boek 'Zo Herdenkt Den Haag, stilstaan bij koloniaal en slavernijverleden' aan burgemeester Jan van Zanen. Hij draagt het boek over aan de gemeenschappen in de stad. Stichting Het Haags Verhaal maakte het boek over de Haagse herdenkingen, met (foto)reportages van alle herdenkingen en vieringen die in een jaar in Den Haag worden gehouden. 'Zo herdenkt Den Haag' is gratis op te halen bij alle bibliotheken in Den Haag of te downloaden via Haags Verhaal.

• Lezen is extra populair in de zomer Bekijk details

3 juli 2023

In de zomer hebben mensen meer tijd om te lezen en erop uit te gaan. Veel Nederlanders geven aan dat ze graag meer zouden willen lezen, alleen komt het er vaak niet van. In de maanden juli en augustus staat de bibliotheek daarom in het teken van de Zomerbieb. Zomer in de bieb betekent extra lang lenen, de leukste boeken mee op reis, een biebbezoek in het Zuiderpark en meer.

• Staatssecretaris van Huffelen bezoekt de AI-Parade in Bibliotheek Den Haag  Bekijk details

19 juni 2023

Vandaag bracht de staatssecretaris Koninkrijksrelaties en Digitalisering, Alexandra van Huffelen, een werkbezoek aan de AI-Parade in de Centrale Bibliotheek van Bibliotheek Den Haag.

• AI-Parade in de Centrale Bibliotheek Bekijk details

1 juni 2023

De hele maand juni staat de Centrale Bibliotheek in het teken van Artificial Intelligence (AI). Het gaat over machines die menselijke dingen kunnen doen, zoals nadenken, redeneren en leren. Denk bijvoorbeeld aan de zorgrobot of de bekende robothond Spot, die zelf ook in de bibliotheek te gast is.

• Wat merk ik van de verbouwing in de Centrale Bibliotheek? Bekijk details

25 mei 2023

De verbouwing van de Centrale Bibliotheek is bijna klaar. In de laatste fase, wordt een kindertoilet aangebracht op de Jeugdverdieping op de derde etage. Hiermee wordt een intensieve verbouwingsperiode, van ruim een jaar, afgerond.

• Nieuwe tijdelijke bibliotheek in Benoordenhout opent eind 2023 Bekijk details

15 mei 2023

Bibliotheek Den Haag opent dit jaar een nieuwe tijdelijke vestiging in de wijk Benoordenhout. De afgelopen maanden waren er gesprekken tussen de gemeente Den Haag, de gemeente Wassenaar, de ANWB en een brede afvaardiging van de inwoners van Benoordenhout. Het resultaat is de komst van deze tijdelijke bibliotheek in het souterrain van het Rotonde-gebouw van de ANWB. Naar verwachting gaat de vestiging voor het einde van 2023 open.

• Groningen en Den Haag organiseren Scholierendebatten in kader van Boekenbon Literatuurprijs 2023 Bekijk details

9 mei 2023

Voorafgaand aan de uitreiking van de Boekenbon Literatuurprijs 2023 wordt dit jaar in twee steden een Scholierendebat georganiseerd. De Boekenbon Literatuurprijs wordt dit jaar op donderdagavond 9 november uitgereikt in de Grote of Sint-Jacobskerk in Den Haag.

• Haagse finale Read2Me! levert overtuigende winnaar Bekijk details

15 maart 2023

Den Haag heeft getalenteerde voorlezers. Dat bleek tijdens Read2Me! Dat is dé voorleeswedstrijd voor brugklassers. Na een pittige strijd kwam Emese van het Maerlant-Lyceum als beste voorlezer uit de bus.

• Kom stemmen in de bibliotheek Bekijk details

22 februari 2023

Op 15 maart 2023 worden de Provinciale Statenverkiezingen gehouden. Op die dag kun je - als je 18 jaar of ouder bent - ook stemmen voor de waterschappen. 11 bibliotheken zijn stemlocatie.

Paginanavigatie