Resultaat 11 - 20 (van 104)

• Den Haag benoemt de nieuwe Jonge Stadsdichter Bekijk details

26 januari 2024

Adelina Ignat is de nieuwe Jonge Stadsdichter van Den Haag. Zij is de winnaar van de middelbare scholen-wedstrijd uit alle stadsdelen van Den Haag. Het winnende gedicht “Bubbel” gaf tijdens de finale de doorslag en zij mag zich in 2024 de Jonge stadsdichter van Den Haag noemen.

• Poëzieweek 2024, poëzie zie je terug op straat Bekijk details

24 januari 2024

Januari begint in bibliotheekland traditiegetrouw met de Nationale Voorleesdagen en de Poëzieweek. Dit jaar loopt de Poëzieweek van donderdag 25 januari tot en met woensdag 31 januari. Tijdens deze week is er volop aandacht voor poëzie in Nederland en Vlaanderen. Het thema is "Thuis". Tijdens Poëzieweek 2024 bouwen we samen grote en kleine huizen in gedichten.

• Nationale Voorleesdagen, het boekenfeest voor de allerjongste lezers Bekijk details

23 januari 2024

Het boekenfeest voor kinderen van 0 tot 6 jaar is van 24 januari t/m 3 februari, tijdens de Nationale Voorleesdagen. Ook Bibliotheek Den Haag besteedt dan extra veel aandacht aan voorlezen en trapt af met het Nationale Voorleesontbijt op 24 januari in verschillende vestigingen.

• Haagse geschiedenis in de bieb Bekijk details

19 januari 2024

Ontdek het erfgoed om je heen, erfgoed is alles wat voor de volgende generatie bewaard moet worden. Dit kunnen gebouwen, boeken, spullen, maar ook feesten en gewoonten zijn. In de bibliotheek is er een uitgebreid activiteitenprogramma voor jong en oud rondom Haags erfgoed met lezingen, workshops en excursies.

• Tegelwerkzaamheden rond Centrale Bibliotheek vanaf dinsdag 16 januari Bekijk details

11 januari 2024

De natuursteentegels rond de Centrale Bibliotheek en het stadhuis worden vervangen. De bibliotheek is gewoon open, maar vanaf dinsdag 16 januari kun je last hebben van deze werkzaamheden als je langskomt in de bibliotheek voor activiteiten of om te studeren. Er zullen verkeersregelaars worden ingezet om jou, als bezoeker, goed te begeleiden. De werkzaamheden duren 4 tot 6 maanden.

• Centrale Bibliotheek 3 februari gesloten Bekijk details

28 december 2023

De Centrale Bibliotheek is vanwege tegelwerkzaamheden dicht op zaterdag 3 februari 2024. Excuses voor het ongemak.

• Jaarbedrag bibliotheeklidmaatschap omhoog: wat betekent dit voor jou? Bekijk details

21 december 2023

Sommige prijzen voor het lidmaatschap van Bibliotheek Den Haag zullen per 1 februari 2024 omhoog gaan. Met dit bericht zetten we alles voor je op een rijtje.

• Bibliotheek Benoordenhout feestelijk geopend Bekijk details

14 december 2023

Staatssecretaris voor Cultuur en Media Steven van Weyenberg, wethouder Bibliotheken Robert van Asten en directeur Bibliotheek Den Haag Sam Hermans verwelkomden donderdag 14 december buurtbewoners en belangstellenden in de jongste bibliotheek die Den Haag rijk is: Bibliotheek Benoordenhout. Met de overhandiging van een spiksplinternieuwe biebpas werd het officiële moment van de feestelijke opening bekrachtigd.

• Vier de Langste Nacht in de bieb Bekijk details

12 december 2023

Wist je dat de nacht van 20 op 21 december de langste nacht van het jaar is? Wereldwijd vieren mensen deze nacht, met eigen unieke tradities en rituelen. Zij kijken vooruit en putten hoop uit de terugkeer van het licht: de duisternis neemt af en de zon neemt aan kracht toe.

• Bibliotheek Benoordenhout opent haar deuren aan de Wassenaarseweg Bekijk details

11 december 2023

Op 14 december opent Bibliotheek Benoordenhout feestelijk haar deuren in het monumentale en karakteristieke ANWB-rotondegebouw aan de Wassenaarseweg. Hiermee gaat de 17e bibliotheek in Den Haag open. Om dit te vieren is er een feestelijk programma georganiseerd op 14, 15 en 16 december. Wethouder Bibliotheken Robert van Asten opent de bibliotheek op 14 december officieel.

Paginanavigatie