HIP lezing en wandeling Theodoor-3 maart 1945 (VOLGEBOEKT)

3 maart 2023, van 09:45 tot 12:30 | Haagse Hout

Jasmijn Derckx geeft een lezing over haar boek 'Theodoor: over het leven van Theodoor Samuel van Ravenswaaij', arts in de Verenigde Staten, Nederlands-Indie en Den Haag'. Dit boek is gebaseerd op duizenden brieven van de familie Van Ravenswaaij. Aansluitend is er een wandeling door Bezuidenhout.

Theodoor was huisarts ten tijde van het bombardement op Bezuidenhout. Er zijn brieven uit deze periode bewaard gebleven die veel indrukwekkende details weergeven over het leven in oorlogstijd in Bezuidenhout.

Jasmijn Derckx (www.jasmijnderckx.nl) neemt u tijdens haar lezing mee op reis. Niet alleen door de tijd, maar ook op haar reis voor de totstandkoming van dit boek. Tjeerd Vrij, directeur van het Haags Historisch Museum bestempelde dit boek als ‘groot goed en aanrader’. U reist met haar mee naar het voormalig Nederlands-Indië (Sumatra) waar Theodoor ook als arts was gevestigd. Met veel verhalen en aan de hand van foto’s, persoonlijke brieven van de familie Van Ravenswaaij brengt zij u terug in de tijd. Er is gelegenheid om vragen te stellen aan de auteur.

Aansluitend aan de lezing is er een speciale wandeling door de wijk Bezuidenhout, waar Theodoor woonde ten tijde van de oorlog. Gids bij deze speciale wandeling is Nicole Mekel, van Natuurlijk Nicole (www.natuurlijknicole.com

U meldt zich los aan voor de twee onderstaande activiteiten, of u kiest er één.

Het programma van vrijdagochtend is:
09.45 uur inloop met koffie/thee
10.00 uur – 11.00 uur lezing over het boek “Theodoor” door Jasmijn Derckx, de auteur van het boek.
11.00 uur - 12.30 uur wandeling door de wijk Bezuidenhout o.l.v. Nicole Mekel
12.30 uur  Afronding bij bibliotheek Haagse Hout en mogelijkheid om het boek aan te schaffen en te laten signeren.

Reserveer voor de lezing (=VOLGEBOEKT)

reserveer voor de wandeling (=volgeboekt)