Jonge Stadsdichter 2024

Adelina Ignat is de nieuwe Jonge Stadsdichter van Den Haag. Zij is de winnaar van de middelbare scholen-wedstrijd uit alle stadsdelen van Den Haag.

De Jonge Stadsdichter laat horen wat er bij Haagse jongeren speelt. Met de kracht van woorden en poëzie laat zij de stad spreken.

Huis van Gedichten

Huis van Gedichten ontwikkelt woordkunstprogramma’s voor voorschool, het primair, voortgezet en speciaal onderwijs en MBO. Via creatief schrijven, poëzie en spoken word brengen ze leerlingen van 2 tot 18 jaar in aanraking met taal, op een zodanig speelse manier dat dit aanbod een aanvulling biedt op het regulier onderwijs. Hierdoor ontdekken leerlingen hun talenten, leren ze verwoorden wat hen bezighoudt en groeit hun zelfvertrouwen.

Ga naar huis van gedichten

Ebooks - Poëzie

Het Jonge Stadsdichter Collectief 2022

In het Jonge Stadsdichter Collectief zijn verschillende stadsdichters vertegenwoordigd. Met de kracht van woorden en poëzie laten zij de stad spreken. Zo hopen zij kinderen en jongeren te inspireren met taal bezig te zijn en voor verbinding in de stad te zorgen

Meer over het stadsdichter collectief 2022

Jonge Stadsdichter 2023

Chelsy Valentina (2008) is de eerste Jonge Stadsdichter van Den Haag. Haar winnende gedicht Een reis door de stad waar mijn leven compleet voelt: Den Haag gaf tijdens de finale de doorslag. Chelsy mag zich in 2023 een jaar lang de Jonge Stadsdichter van Den Haag noemen.

Meer over de Jonge Stadsdichter 2023

De Jonge Stadsdichter is een initiatief van Gemeente Den Haag, Huis van Gedichten,  Literatuurmuseum en Bibliotheek Den Haag.