Middeleeuws tasje naaien van leer of vilt

12 oktober 2022, van 15:00 tot 16:30 | Bibliotheek Schilderswijk

Kosten: gratis

Leer meer over de Middeleeuwen en maak een tasje of buideltje van leer of vilt in deze HIP-workshop.

Wat zit er allemaal in jouw broekzak? Zakdoek? Geld? Haarelastiekje? In een middeleeuwse broek zaten geen zakken. Toch moest je als middeleeuwer ook van alles meenemen. Daarvoor hing je een buidel aan je riem, een tasje van stof of van leer. Maak zelf een middeleeuws buideltje tijdens deze workshop en leer meer over het leven in middeleeuws Den Haag van een (bijna) echte middeleeuwse dame.

Reserveren

Hou je van geschiedenis en vind je het leuk om mee te doen met de workshop? Schrijf je dan snel in, want er is een beperkt aantal plaatsen beschikbaar. Dat kan op 3 manieren: bellen naar 070 353 52 85, mailen naar schilderswijk@bibliotheekdenhaag.nl of bij de klantenservicebalie in de bibliotheek.
De workshop is voor kinderen van 8-12 jaar.

Deze HIP-workshop wordt aangeboden door de afdeling archeologie en milieueducatie van de gemeente Den Haag.

Afbeelding: miniatuur uit 'Hausbuch der Nürnberger Zwölfbrüderstiftung Medndel I', ca. 1425, Stadtbibliothek Neurenberg