Expositie Barbie als ambassadrice van de duurzaamheid

Woensdag 7 februari 2024 t/m vrijdag 1 maart 2024 | Bibliotheek Nieuw Waldeck

Kosten: gratis

Deze activiteit heeft in het verleden plaatsgevonden. Klik hier voor alle actuele activiteiten.

Expositie van de jarige en milieubewuste Barbie!

Hoera Barbie wordt 65 jaar!

Ambassadrice Duurzaamheid

Op 9 maart 1959 is de eerste Barbie uitgebracht. Dit jaar wordt Barbie dus 65 jaar! In de film Barbie is zij op zoek naar een nieuwe rol. Een rol die past bij onze huidige maatschappij.

Angelique Schipper, van Stichting Talentenloods, heeft Barbie de rol van Ambassadrice Duurzaamheid gegeven. Zij heeft 65 barbies aangekleed met afval: stof tot nadenken!

Zie jij waar het van gemaakt is? Kunnen we afval verminderen of zelfs voorkomen?

De tentoonstelling is de hele maand februari te zien in Bibliotheek Nieuw Waldeck.

(Barbie-filmpjes bekijken met nieuwe creaties? Kijk daarvoor op TikTok of Instagram: Angelique_Schipper.nl of kijk op haar Facebook-pagina.)