HIP kinderworkshop: Romeins speelgoed maken

7 juni 2023, van 15:00 tot 16:30 | Bibliotheek Schilderswijk

Kosten: Gratis

Waar speelden kinderen 2000 jaar geleden mee? Ontdek het tijdens deze workshop.

Speelgoed is van alle tijden. Nu kun je speelgoed in de speelgoedwinkel of op internet kopen. Maar vroeger kon dat niet. Hoe kwamen kinderen in de Romeinse tijd aan speelgoed?

Eigen gemaakt speelgoed
Lang geleden speelden kinderen onder andere met ballen, poppen, knikkers en bikkels. Hun speelgoed maakten ze vaak zelf. Wil je dat ook eens proberen? Ga samen met een (bijna) echte Romeinse dame aan de slag met klei en vilt en maak je eigen Romeinse speelgoed.

Aanmelden
Hou je van geschiedenis en vind je het leuk om mee te doen met de workshop? Schrijf je dan snel in.
Dit kan bij de balie van de klantenservice,
telefonisch 070 353 70 50
of via de mail E-mail: schilderswijk@bibliotheekdenhaag.nl

Deze HIP-workshop wordt aangeboden door de afdeling archeologie en milieueducatie van de gemeente Den Haag.