Lezen kan overal: op het strand, lekker thuis op de bank of onderweg. Zomer in de bieb betekent extra lang lenen, de leukste boeken mee op reis, een biebbezoek in het Zuiderpark, kunstworkshops van KOO en meer!

Zien we je snel?

Activiteiten van de Zomerbieb

Bekijk alle activiteiten

Zomertips van onze medewerkers

Lekker lang lenen!

Van 3 juli t/m 14 augustus leen je voor zes weken. Je hoeft er niets voor te doen.

De bieb gaat met je mee naar buiten!

Kom je langs bij het Vakantiepark in het Zuiderparktheater? Er zijn heel veel gratis activiteiten. En de bieb is er dus ook! Zoek een boek uit, neem een kijkje in de BiebBox of neem je (klein)kind, neefje/nichtje mee voor een voorleessessie. Iedere woensdag om 10.00 uur.

Bekijk het programma in het Zuiderparktheater

Zomerse taaldagen

• Zing Nederlands Met Me

Oude en nieuwe Hollandse hits voor oude en nieuwe Nederlanders.

donderdag 30 mei 2024, van 19:30 tot 21:00

Bibliotheek Bouwlust

• Zing Nederlands Met Me

Oude en nieuwe Hollandse hits voor oude en nieuwe Nederlanders.

donderdag 11 juli 2024, van 19:30 tot 21:00

Bibliotheek Bouwlust

Bekijk alle activiteiten

VakantiePas

Met de VakantiePas krijgen kinderen van 4 t/m 12 jaar korting op activiteiten in de zomer. De pas is te koop in alle bibliotheken voor € 3,50.

Lees meer over de VakantiePas

Gratis Jeugdpas

Een gratis Jeugdpas tot je 18e! Online en in de bibliotheek gratis boeken lenen en toegang tot heel veel extra's.

Jeugdpas aanvragen

Online tijdschriften

Wist je dat je deze zomer ook online de leukste tijdschriften kan lenen? Kijk in de online bibliotheek voor meer.

Bekijk de online tijdschriften

Tips voor kinderen

Vakantielezen

palmbomen, regenboog, bergen

Vakantielezen helpt je met leuke opdrachten om ook in de zomer te blijven lezen. Ga op schattenjacht en ontdek Avonturenland, Dierenrijk, Lachland, Sportmanië. Griezelkust en Sprookjeseiland!

Naar Vakantielezen

logo De Grote Vriendelijke Podcast

De Grote Vriendelijke Podcast. De eerste Nederlandse podcast over jeugdliteratuur.

Naar de podcast

Thuis vakantie vieren