Lidmaatschap voor scholen en kinderopvang

Met de groep naar de bibliotheek en samen boeken uitzoeken. Alle kinderen een eigen boek, én boeken voor uzelf. Zes weken de tijd om alle uit te lezen. Met een gratis lidmaatschap voor scholen en kinderopvang kan dat!

School en kinderopvang gratis lid
Uw school of kinderopvangcentrum is gratis lid van de bibliotheek. U moet wel inschrijven. Elke groep krijgt een eigen ‘klassenkaart’, op naam van de leerkracht. Wij gebruiken de kaart elke keer dat u met de groep komt lenen. De kaart blijft in de bibliotheek, u hebt er geen omkijken naar.

Boeken lenen voor elke groep
Met een speciale pas leent u voor uw groep vijftig boeken per keer! Voor iedere leerling een lekker leesboek. En voor uzelf boeken over opvoeding bijvoorbeeld. Niet alleen boeken, ook bijvoorbeeld dvd’s mogen mee, maximaal acht per keer. Daarvoor betaalt u leengeld. U mag alles zes weken houden. En u betaalt geen boete als u de boeken ietsje later terugbrengt.

Wanneer kunt u terecht?
Maak een afspraak bij uw bibliotheek als u met de groep langs wilt komen. Meestal kan dat ook buiten de tijden dat de bibliotheek open is.

Lid worden?
Wilt een met uw school of kinderopvang lid worden van Bibliotheek Den Haag? De bibliotheek in uw wijk kan dat voor u in orde maken. Zij informeren u graag over de mogelijkheden en voorwaarden.

adressen & openingstijden