Aanvragen uit andere bibliotheken (IBL) is weer mogelijk

Gepubliceerd op: 7 augustus 2023 13:14

Goed nieuws! Vanaf maandag 14 augustus kun je als lid van Bibliotheek Den Haag weer aanvragen doen uit andere bibliotheken (IBL). Als een titel die je wil hebben niet in de collectie van Bibliotheek Den Haag te vinden is, kun je deze titel aanvragen door te zoeken in de landelijke catalogus. Let op, er zijn wel kosten verbonden aan de aanvraag.

Je kunt een aanvraag doen uit de gezamenlijke collecties van alle openbare bibliotheken, universiteitsbibliotheken, de Koninklijke Bibliotheek en Muziekweb. Voorlopig haal je het materiaal op in de
Centrale Bibliotheek. Ophalen in andere bibliotheken, kan in de toekomst weer.

Alles over IBL op een rijtje:

• Begin je zoekvraag altijd eerst in de catalogus van Bibliotheek Den Haag.
• Krijg je geen zoekresultaat in de catalogus van Bibliotheek Den Haag? Dan kun je verder zoeken in de landelijke catalogus.
• Als je nog een keer geen zoekresultaten krijgt, zoek je verder in Worldcat.

Voorwaarden

• IBL-materialen kun je zes weken lenen. Verlengen is niet mogelijk.
• Muziekweb-materialen kun je twee weken lenen. Verlengen is niet mogelijk.
• Je betaalt om te lenen uit andere bibliotheken en/of bij Muziekweb. Meer informatie over de kosten vind je onder leentarieven.

Vragen zijn welkom

Als je meer wil weten, kijk dan eens op de pagina over aanvragen uit een andere bibliotheek. Kom je er zelf niet uit? Dan kun je altijd terecht bij een van de medewerkers. Zij helpen je graag verder.