Bibliotheek Moerwijk officieel geopend

Gepubliceerd op: 17 mei 2022 11:18

De nieuwe bibliotheek in Moerwijk opende dinsdag 17 mei 2022 haar deuren. Wethouder Robert van Asten drukte samen met initiatiefneemster en buurtbewoonster Ellen van Osnabrugge op een grote rode knop om dit moment extra feestelijk te maken. Samen met betrokkenen en buurtbewoners schoven zij daarna aan bij een ontbijtje, verzorgd door de Participatiekeuken.

De eerste schoolklas kwam al meteen langs en wethouder Van Asten las voor aan deze enthousiaste jonge bezoekertjes van lagere school De Grote Beer.

Komende tijd kunnen wijkbewoners voor nog veel meer terecht in de splinternieuwe bieb aan de Twickelstraat 120. Iedereen is welkom om een krantje te lezen, boeken te lenen of mee te doen aan activiteiten. Taal in de Bieb is er bijvoorbeeld te volgen, maar ook is er hulp bij vragen over de PC of het invullen van formulieren.

Een Bieb in en van de buurt
De bibliotheek is er gekomen door de samenwerking tussen Vestia, HWW Zorg en Bibliotheek Den Haag, en met steun van Fonds1818. Met de nieuwe bibliotheek in Moerwijk hebben wijkbewoners weer een bieb dicht bij huis!

Meer informatie over de openingstijden staat hier.

Fotograaf: Valerie Kuypers