Bieb070@Home met deze maand extra veel cultuur!

Gepubliceerd op: 3 mei 2021 10:24

Bieb070@Home is de online programmering van Bibliotheek Den Haag. Met deze online programmering komen we naar de bewoners van Den Haag toe. In mei richten we ons extra op de cultuur. Met onder andere Roxane van Iperen als onze gast, een interview met Splinter Chabot en wij gaan op bezoek bij het Kunstmuseum en Panorama Mesdag. Alles is te volgen via Facebook en Youtube.

Het programma in mei

• Op 6 mei ontvingen we Roxane van Iperen. In het kader van de Haagse Vrijheidsweken gaat Roos van Rijswijk op donderdag 6 mei in gesprek met Roxane van Iperen. Haar boek ’t Hooge Nest sluit perfect aan op het thema vrijheid. Wat vieren we nou eigenlijk op 5 mei? Wat betekent vrijheid? Hoe kan je vrijheid zelf doorgeven? Kijk het hier terug.
  • Op 20 mei een podcast over hedendaagse kunst. Met Paul Broekhoff nieuw zakelijk directeur kunstmuseum, André Kruysen conservator Beeldengalerij van Stroom en Haagse broedplaatsen.  Lees hier meer!
  • Opgevolgd door een avond met muziek, dans en poëzie: ‘Mijn hoop en verlangen’ op donderdag 27 mei. Laat je betoveren door ritmische Latijns-Amerikaanse klanken en de woorden van taalkunstenaars, donderdag 27 mei, online vanuit bibliotheek Transvaalkwartier. Een samenwerking tussen de bibliotheken Schilderwijk, Laakkwartier, Bouwlust, Escamp en Transvaalkwartier. Lees hier meer!
  • Als afsluiter op vrijdag 28 mei gaat Charlotte Nijs in gesprek met Splinter Chabot. Ze praten over zijn boeken 'Roze brieven' en 'Confettiregen', maar uiteraard ook over zijn leven. Lees hier wat je kunt verwachten.

Boeken cultuurlijst

De medewerkers van Bibliotheek Haagse Hout hebben speciaal voor jullie onze cultuurboekentipsop een rijtje gezet. Geniet ervan.

Download hier de leeslijst!