GGD Haaglanden start met informatieteam in Bibliotheek Den Haag

Gepubliceerd op: 17 september 2021 14:18

In samenwerking met Bibliotheek Den Haag is het GGD Haaglanden informatieteam vanaf dinsdag 21 september een maand lang aanwezig in verschillende bibliotheken in de stad.

Veel grote vaccinatielocaties in de stad zijn inmiddels gesloten. Iedereen van 12 jaar en ouder heeft de kans gehad om een vaccinatieafspraak te maken. Toch zijn er nog veel mensen die twijfelen en/of vragen hebben over de coronavaccinatie. GGD Haaglanden heeft voor deze groep speciale informatieteams ingericht.

De teams moeten er voor zorgen dat inwoners van verschillende wijken in Den Haag beter geïnformeerd worden over het vaccineren tegen het coronavirus.

Er zijn veel vragen over het vaccin en over vaccineren. Bijvoorbeeld over de werking van het vaccin, de bijwerkingen en wat als je zwanger bent. Ook voor praktische vragen kan je terecht bij de informatieteams. Moet ik een afspraak maken voor een vaccinatie? Wat kan ik doen als ik prikangst heb? Waar vind ik een vaccinatielocatie? Met eenvoudige taal, beeldmateriaal en informatie in verschillende talen wil de GGD mensen bereiken die tot nu meer moeite hebben gehad om zich goed te laten informeren.

Het is belangrijk dat iedereen toegang heeft tot de juiste informatie en op basis van eerlijke informatie een eigen keus kan maken.

Overzicht van de informatielocaties in de Bibliotheken:
Dinsdag 21 september, (wekelijks)
Bibliotheek Schilderswijk, Koningstraat 439, Den Haag
Tijd: 11.00 – 17.00 uur

Woensdag 22 september (wekelijks)
Bibliotheek Transvaal, Hobbemaplein 30, Den Haag
Tijd: 11.00 – 17.00 uur

Donderdag 23 september (wekelijks)
Bibliotheek Laak, Linneusstraat 2, Den Haag
Tijd: 13.30 – 17.30 uur

Vrijdag 24 september (wekelijks)
Bibliotheek Bouwlust, Bouwlustlaan 160, Den Haag