Kom stemmen in de bibliotheek

Gepubliceerd op: 21 mei 2024 09:45

Op donderdag 6 juni kunnen mensen stemmen voor de Europese Verkiezingen. Bibliotheek Den Haag vindt het belangrijk dat elke inwoner van de stad een weloverwogen keuze kan maken op basis van onafhankelijke informatie. Daarom organiseert zij verschillende activiteiten in aanloop naar de verkiezingen.

Activiteiten en workshops

In mei zijn er activiteiten en workshops te volgen in de bibliotheek. Bijvoorbeeld:

• De ‘Verkiezingsbijeenkomst Europese Parlementsverkiezing 2024’, op 21 mei in Bibliotheek Escamp en op 29 mei in Bibliotheek Segbroek. Bezoekers horen wat het Europese Parlement doet, welke onderwerpen er spelen en hoe je kunt stemmen.
  • ‘De zwevende kiezer’, op 24 mei in de Centrale Bibliotheek. Bastiaan van den Berg gaat in gesprek met mensen over  wat zij belangrijke onderwerpen vinden.

Stemlocaties

Er kan op 13 verschillende locaties van de bibliotheek gestemd worden. De stemlocaties van de bibliotheek zijn 6 juni geopend van 7.30 uur tot 21.00 uur.

De volgende bibliotheken zijn open als stemlocatie:

1. Bibliotheek Bomenbuurt (LET OP: deze locatie is op 6 juni alleen geopend als stemlocatie)
  2. Bibliotheek Bouwlust
  3. Bibliotheek Haagse Hout
  4. Bibliotheek Laakkwartier
  5. Bibliotheek Leidschenveen
  6. Bibliotheek Loosduinen
  7. Bibliotheek Moerwijk
  8. Bibliotheek Nieuw Waldeck
  9. Bibliotheek Schilderswijk
  10. Bibliotheek Segbroek
  11. Bibliotheek Transvaalkwartier