Robert van Asten geeft startsein verbouwing bibliotheek Bouwlust

Gepubliceerd op: 31 augustus 2020 13:30

De Haagse gemeenteraad besloot eerder om weer een bibliotheek in Bouwlust te openen na de succesvolle handtekeningenactie van wijkbewoners onder leiding van Kristen de Winter, en diverse inspanningen van organisaties in de wijk. Maandagmiddag 31 augustus was het zover! Wethouder Robert van Asten gaf het startsein voor de verbouwing van de nieuwe bibliotheek. Hij deed dat in klein gezelschap, in verband met de maatregelen om verspreiding van het coronavirus tegen te gaan.

Bibliotheek Den Haag hoopt volgend jaar de opening van de splinternieuwe bibliotheek met meer aanwezigen te vieren, als de situatie rond het coronavirus het op dat moment toelaat.

Volg de verbouwing via Facebook!

Wilt u op de hoogte te blijven van de ontwikkelingen rond de verbouwing? Vanaf nu is deze te volgen via de Facebookpagina van bibliotheek Bouwlust.

Een plek voor de wijk, samen met de wijk

Door initiatief vanuit de wijk komt de nieuwe bibliotheek in Bouwlust er. Reden te meer om het ook echt een plek voor de wijk te maken, samen met de wijkbewoners. Jong en oud kunnen er na de opening terecht, zowel voor het lenen van boeken, als om elkaar te ontmoeten en voor persoonlijke ontwikkeling. Iedereen is welkom om in de collectie te duiken, op de computer te werken of een activiteit bij te wonen en cursussen te volgen. De centrale ontmoetingsruimte van het gebouw nodigt bezoekers uit om gezellig met elkaar in gesprek te gaan en een krantje of tijdschrift te lezen met een kop koffie of thee. De bibliotheek en Stichting Mooi Welzijn bundelen hun krachten in een nauwe samenwerking, om zo een dienstverlening te bieden die helemaal aansluit bij wat er in de wijk leeft en waar behoefte aan is.