Bibliotheek en ROC Mondriaan werken samen voor Heel Den Haag Leest

Gepubliceerd op: 12 september 2022 13:12

In bibliotheek Schilderswijk openden ROC Mondriaan en Bibliotheek Den Haag vrijdag 9 september samen feestelijk het ‘Leesjaar’. Vanaf dit schooljaar ontvangen alle nieuwe studenten van de school een gratis bibliotheekpas, waarvoor je normaal betaalt als je 18+ bent. Studenten kregen tijdens het evenement de eerste passen. Daarnaast gaven professionele Spoken Word-artiesten workshops met als thema’s: Lezen, Schrijven, Verhalen en Poëzie. Op deze manier hoopten zij de studenten enthousiast te maken over lezen.

Deze samenwerking tussen ROC Mondriaan en Bibliotheek Den Haag is een van de eerste activiteiten in het kader van Heel Den Haag Leest, dat als doel heeft lezen voor iedereen toegankelijk en vanzelfsprekend te maken. Om iedereen aan het lezen te krijgen is het belangrijk om te werken aan leesplezier, want iets leuks doe je vaker en gaat je makkelijker af.

Samenwerking in manifest

‘Heel Den Haag Leest’ is een platform voor elke inwoner, werknemer én werkgever in de regio Haaglanden die op zoek is naar inspiratie of verbinding voor leesplezier en leesmotivatie. Het platform gaat dit najaar officieel van start met de ondertekening van een manifest door een grote groep partners uit onderwijs, kinderopvang en welzijn.