Spreekuur Gemeentelijke ombudsman vanaf januari 2022 in de bibliotheek

Gepubliceerd op: 10 december 2021 12:57

Inwoners van Den Haag kunnen in 2022 voor klachten en discriminatiemeldingen terecht bij de bibliotheek, waar vanaf dat moment spreekuren zullen zijn van de Gemeentelijke ombudsman. Op vrijdag 10 december, tijdens de Dag van de Mensenrechten, werd dit bekend gemaakt. Om de samenwerking feestelijk te laten beginnen, hees Bibliotheek Den Haag samen met de Ombudsman en Den Haag Meldt de mensenrechtenvlag. Dit gebeurde bij het stadhuis en bij bibliotheek Segbroek.

Ombudsman Addie Stehouwer en jeugdombudsman Yvette Nass zijn blij met deze ontwikkeling. 'De bibliotheek is de plek waar iedereen welkom is. Ook om kennis op te doen en informatie te krijgen. Daarom willen wij met ons team daar de inwoners van Den Haag ontmoeten. We zijn blij dat we in de bibliotheek vanaf januari aanwezig zijn om inwoners te ondersteunen bij een klacht over de gemeente, de jeugdzorg of een discriminatiemelding. Daarnaast zijn we altijd te bereiken via onze websites, mail en telefoonnummers”, aldus de Ombudsman en de Jeugdombudsman.

Spreekuur in Segbroek en Escamp vanaf 25 januari 2022
Waar: in bibliotheek Segbroek en Leyweg.
Wanneer: iedere dinsdagmiddag, vanaf 12.30 uur (inloop) tot 15.00 uur.

Houd de website en social media in de gaten voor actuele data en tijden.

De mensenrechtenvlag gehesen bij bibliotheek Segbroek. Op de foto: de ombudsman Addie Stehouwer.
Fotograaf: Valerie Kuypers