Wethouder Van Asten opent Informatiepunt Digitale Overheid (IDO) in Centrale Bibliotheek

Gepubliceerd op: 9 september 2021 10:39

Woensdagmiddag werd, tijdens de Week van Lezen en Schrijven, in de Centrale Bibliotheek in Den Haag een Informatiepunt Digitale Overheid (IDO) geopend door Wethouder Robert van Asten. Bij dit informatiepunt kan iedereen met vragen over de overheid terecht. Maar liefst 4 miljoen mensen vinden vragen over bijvoorbeeld huur- en zorgtoeslag, belasting, rijbewijs, (verkeers)boetes, pensioen en uitkering lastig. Vanaf nu kan iedereen gratis terecht voor hulp.

Daarnaast ontving het Taalhuis Den Haag ook een officieel kwaliteitscertificaat van de Certificeringsorganisatie Bibliotheekwerk, Cultuur en Taal (CBCT). Hiermee voldoet het taalhuis aan belangrijke kwaliteitsnormen.

Het IDO

De openingstijden van het Informatiepunt zijn:

• Maandag        13.30 - 16.30 uur
  • Dinsdag         13.30 - 16.30 uur
  • Woensdag      17.00 - 20.00 uur
  • Donderdag     13.30 - 16.30 uur
  • Vrijdag           13.30 - 16.30 uur
  • Zaterdag        13.30 - 16.30 uur
  • Zondag          Gesloten

Bij het Informatiepunt Digitale Overheid in de Bibliotheek kunt u terecht met vragen over: DigiDm Belastingen en toeslagen, Zorg, Werk of uitkering, Rijbewijs, AOW aanvragen, Verkeersboetes betalen en Inburgering.

Heeft u vragen? Kom eens langs. U bent welkom zonder afspraak, het is gratis en u hoeft geen lid te zijn van de Bibliotheek.