Evenementen Bibliotheek Den Haag vervallen

Gepubliceerd op: 14 oktober 2020 10:26

Alle activiteiten van Bibliotheek Den Haag voor meer dan vier bezoekers, komen vanaf donderdag 15 oktober 2020 te vervallen. Evenals de lees- en studieplekken in de vestigingen, met uitzondering van de Centrale Bibliotheek waar een beperkt aantal studieplekken per etage beschikbaar blijft. Deze plekken kunnen echter alleen op reservering worden gebruikt.

Bezoekers blijven welkom bij alle vestigingen, tijdens de bestaande openingstijden, voor het lenen en terugbrengen van boeken en andere materialen. Een enkele kleinschalige activiteit, met minder dan 4 deelnemers, probeert de bibliotheek wel door te laten gaan. Er kan in alle wijkvestigingen van Bibliotheek Den Haag geen gebruik meer worden gemaakt van zitplekken.

Meer informatie over reserveren en de ingangsdatum van de nieuwe regel m.b.t. studieplekken in de Centrale Bibliotheek volgt uiterlijk donderdagochtend 15 oktober om 9.00 uur via de website van de bibliotheek en de sociale mediakanalen. Tot die tijd blijft de huidige situatie van kracht.

Horeca

Ook de horecagelegenheden in de Centrale Bibliotheek en Bibliotheek Escamp worden voorlopig gesloten. Het afhalen van consumpties is nog wel mogelijk in de Centrale Bibliotheek.

Maatregelen

De nieuwe maatregelen gelden vooralsnog voor een periode van 4 weken (tot 15 november) en zijn het gevolg van de landelijke aanscherpingen door het kabinet, om verdere verspreiding van COVID-19 te voorkomen. Alle eerdere maatregelen blijven van kracht, zodat iedereen zo veilig mogelijk de bibliotheek kan blijven bezoeken. Houd rekening met het volgende:

• Bezoekers worden dringend verzocht een mondkapje te dragen in de
    bibliotheek.
  • Een beperkt aantal mensen kan tegelijkertijd in de bibliotheek
    zijn. Dit houden medewerkers bij.
  • Maak bij binnenkomst uw handen schoon met het desinfectiemiddel
    dat klaarstaat.
  • Houd 1,5 meter afstand van andere bezoekers en onze medewerkers.
  • Hoest en nies in uw elleboog en gebruik papieren zakdoekjes,
    zoals het RIVM adviseert.

Kom niet langs als u last heeft van symptomen die wijzen op mogelijke besmetting met het coronavirus, zoals hoesten, koorts en andere griepachtige verschijnselen.