Opening Oekraïense boekenplank in de Centrale Bibliotheek

Gepubliceerd op: 6 april 2022 15:01

Vrijdag 8 april biedt mevrouw Tetiana Doroshenko, de echtgenote van de Oekraïense ambassadeur in Nederland, de bibliotheek 15 Oekraïense kinderboeken aan. Wethouder Robert van Asten van cultuur zal de boeken officieel in ontvangst nemen namens de bibliotheek. Daarmee krijgt de bibliotheek haar eigen Oekraïense boekenplank in de Centrale Bibliotheek.

De First-Lady van Oekraïne, Olena Zelenska, heeft net voor de Russische inval een initiatief gelanceerd om Oekraïense literatuur onder de aandacht te brengen bij buitenlandse bibliotheken. De Oekraïense ambassade heeft 15 kinderboeken ontvangen die zij graag wil aanbieden aan Bibliotheek Den Haag. Oekraïense kinderen hebben zo de gelegenheid in de bibliotheek verhalen in hun eigen taal te lezen. Iryna Koval die verschillende Nederlandse kinderboeken (o.a. Dummie de Mummie, het Muizenhuis) in het Oekraïens heeft vertaald zal tijdens deze middag iets vertellen over Nederlandse kinderliteratuur en kinderen die tijdelijk in Den Haag verblijven, voorlezen in het Oekraïens.

Noot voor de redactie

Wilt u aanwezig zijn bij de overhandiging op 8 april of meer informatie ontvangen? Neem dan contact op met:

Maaike Hin | maaike.hin@denhaag.nl | 06 29 67 58 63