Venstertijden Bibliotheek Den Haag voor kwetsbare groepen

Gepubliceerd op: 24 september 2020 10:33

Bibliotheek Den Haag stelt m.i.v. zaterdag 26 september 2020 venstertijden in voor kwetsbare groepen. Vanaf dat moment kunnen kwetsbare groepen iedere zaterdagochtend, in elk stadsdeel, terecht tijdens een extra openingsuur. Dit uur is bedoeld voor ouderen en mensen die snel ziek worden door het coronavirus, conform de definitie van het RIVM.

Het aantal coronabesmettingen nam afgelopen tijd toe, onder meer in en om Den Haag. De veiligheidsregio Haaglanden kondigde daarom op vrijdag 18 september extra maatregelen aan om de verspreiding van het coronavirus tegen te gaan, waaronder speciale openingstijden voor kwetsbare groepen.

Vanaf zaterdag 28 september zal daarom per stadsdeel één bibliotheekvestiging wekelijks een uur eerder opengaan. De extra openingstijden worden ingesteld in het vertrouwen dat alléén mensen uit de kwetsbare groepen er gebruik van maken. Buiten het extra openingsuur op zaterdag is iedereen welkom in al onze vestigingen. De reguliere openingstijden van alle Haagse bibliotheken vindt u op onze website

Locaties en openingstijden

Iedere zaterdagochtend openen onderstaande bibliotheken een uur vroeger hun deuren voor kwetsbare groepen:

Segbroek                             10.00 tot 11.00 uur    Weimarstraat 353

Schilderswijk                        11.00 tot 12.00 uur    Koningstraat 439

Scheveningen                       10.00 tot 11.00 uur    Scheveningseweg 333

Haagse Hout                         11.00 tot 12.00 uur    Theresiastraat 195

Loosduinen                           11.00 tot 12.00 uur    Loosduinse Hoofdstraat 555

Ypenburg                              11.00 tot 12.00 uur    Schrabber 8

Laak                                     11.00 tot 12.00 uur    Linnaeusstraat 2

Wateringse Veld                     11.00 tot 12.00 uur    Laan van Wateringse Veld 468

Veilig naar de bibliotheek

De bibliotheek wil er ook nu voor iedereen zijn. Dat geldt zeker ook voor mensen die zich op dit moment kwetsbaar voelen qua gezondheid, en daarom misschien minder makkelijk bij ons langkomen, maar onze service wel nodig hebben.

Vanzelfsprekend blijven de (hygiëne-)maatregelen van kracht, zodat uw bezoek aan de bibliotheek voor iedere bezoeker zo veilig mogelijk kan verlopen.

• Een beperkt aantal mensen kan tegelijkertijd in de bibliotheek zijn, afhankelijk van de grootte van de ruimte. Dit houden medewerkers bij.

• Maak bij binnenkomst uw handen schoon met het desinfectiemiddel dat klaarstaat. Gebruik dit ook voor u werkt op een bibliotheekcomputer.

• Houd 1,5 meter afstand van andere bezoekers en onze medewerkers.

• Hoest en nies in uw elleboog en gebruik papieren zakdoekjes, zoals het RIVM adviseert.

• Kom niet langs als u last heeft van symptomen die wijzen op mogelijke besmetting met het coronavirus, zoals hoesten, koorts en andere griepachtige verschijnselen.