Winnaar Inktspot 2021 te zien in Haagse Centrale Bibliotheek

Gepubliceerd op: 30 september 2021 15:19

Ieder jaar wordt de Inktspotprijs uitgereikt voor de beste politieke tekening van het parlementair jaar. Vanaf nu hangen 90 inzendingen voor de wedstrijd in de Centrale Bibliotheek in Den Haag bij de gratis te bekijken expositie Inktpot 2021. Niet alleen de winnende tekening Migranten van Kamargurka is te zien bij de expositie, maar ook prenten van Tom Janssen, Gorilla, Joep Bertrams en Len Munnik. Zij kregen een eervolle vermelding. Bezoekers kunnen tot en met 28 november langskomen om de tekeningen te bekijken.

De intensiteit van corona en het effect ervan op de samenleving komt terug in de tekeningen die dit jaar meedongen naar de Inktspotprijs. Daarnaast verschenen er krachtige prenten over de verloren presidentsverkiezingen van Trump, de aanhoudende vluchtelingencrisis, de verkiezingen in Nederland, de toeslagenaffaire, Pieter Omtzigt, en de toenemende homofobie in Hongarije.

Stichting Pers & Prent

Stichting Pers & Prent is organisator van de jaarlijkse Inktspotprijs, de prijs voor de beste politieke tekening van het jaar. Daarnaast organiseert de stichting de expositie Inktspot met alle inzendingen waaronder de winnaar, die direct na de prijsuitreiking (altijd op de Vierde Dinsdag van September in Nieuwspoort) op een aantal plekken te zien is, onder andere in de Haagse Centrale Bibliotheek.