Bibliotheek Benoordenhout opent haar deuren aan de Wassenaarseweg

Gepubliceerd op: 11 december 2023 13:10

Op 14 december opent Bibliotheek Benoordenhout feestelijk haar deuren in het monumentale en karakteristieke ANWB-rotondegebouw aan de Wassenaarseweg. Hiermee gaat de 17e bibliotheek in Den Haag open. Om dit te vieren is er een feestelijk programma georganiseerd op 14, 15 en 16 december. Wethouder Bibliotheken Robert van Asten opent de bibliotheek op 14 december officieel.

Wens van de wijk
Met de komst van de bibliotheek gaat een wens van de wijk in vervulling. Met een uitgebreide Engelstalige collectie, een koffiecorner, ruime leestafel en voldoende plek om te vertoeven in de ANWB-ruimte is het een bijzondere nieuwe locatie. De ligging nabij Clingendael maakt het een ideale plek voor ontspanning en cultuur. Door bewoners te betrekken bij het programma, wil de bieb een levendige plek zijn die aansluit bij de behoeften van de wijk. Benoordenhout heeft er een nieuwe culturele ontmoetingsplek bij, waar lezen, leren en samenkomen centraal staan.

Kijk hier voor het programma van de feestelijke opening