Boekenweek 2024

Gepubliceerd op: 12 maart 2024 12:13

Van 16 t/m 24 maart is het tijd voor de Boekenweek. Het thema van de 89ste editie is 'Bij ons in de familie'. De grootste schrijversfamilie van Nederland - de familie Chabot - schreef daarom het boekenweekgeschenk. Je kunt tijdens de Boekenweek (en het hele jaar door) inspiratie opdoen door boekentips of leuke activiteiten in de bieb.

Dit is er allemaal te doen:

Boekenweek-lezing met: Suzanna Jansen schrijfster van o.a. 'het Pauperparadijs' geeft een lezing in het kader van de Boekenweek met als thema: 'Familie'.

Meer over deze lezing op 19 maart in Bibliotheek Loosduinen

Literaire middag met: Maarten Spanjer

Maarten schrijft en vertelt over zijn ervaringen. Die heeft hij opgedaan in de voetballerij, acteurs- en schrijverskringen. En uiteraard in het gewone leven. Hij kent deze werelden van binnenuit, maar is er door zijn nuchtere en satirische kijk altijd van buitenuit tegenaan blijven kijken. Dit levert vaak humoristische en boeiende verhalen op.

Meer over deze literaire middag op 22 maart in Bibliotheek Laakkwartier

Boekenweek met verhalenschenker Nico van Lent

Nico van Lent neemt je met de voorstelling 'Bij ons in de familie' mee in verhalen uit alle windstreken. Verhalen waarin rivaliserende broers, boze stiefmoeders, liefdevolle zussen en trotse vaders een rol spelen.

Meer over deze voorstelling op 22 maart in Bibliotheek Leidschenveen

Beeld familie Chabot door: Vincent Mentzel