Bibliotheek roept oktober uit tot feestmaand voor kids

Gepubliceerd op: 5 oktober 2022 10:58

Bibliotheek Den Haag organiseert in oktober naast het reguliere aanbod veel extra activiteiten voor kinderen. De bibliotheek heeft de maand daarom uitgeroepen tot feestmaand voor kids.

Het begint met de jaarlijkse Kinderboekenweek (5 t/m 16 okt). In het kader van het thema Gi-Ga-Groen, gaan alle gratis workshops en theatervoorstellingen over de natuur. Deze week sluit feestelijk af met het Kinderboekenfestijn, met o.a. bekende kinderboekenschrijvers Jacques Vriens, Ted van Lieshout en Lydia Rood. En wie daarna in de Herfstvakantie (21 t/m 29 okt) iets wil doen met de (klein)kinderen kan gratis naar interactieve theatervoorstellingen van De Betovering.

De bibliotheek vindt het belangrijk in oktober extra veel voor kinderen te organiseren en dit onder de aandacht te brengen, omdat zij de plek wil zijn waarmee kinderen opgroeien. Zij kunnen immers tot hun 18e gratis lid zijn om boeken te lenen, maar kunnen ook meedoen met leuke en leerzame activiteiten.

Programma oktober

Kinderboekenweek (5 t/m 16 oktober)
De natuur is overal om ons heen. Het thema van de Kinderboekenweek 2022 is dan ook: Gi-Ga-Groen! Alle bibliotheken organiseren activiteiten. Zo is er bijvoorbeeld een workshop met een boswachter in bibliotheek Leidschenveen, een speciale thema-Biebbios in Haagse Hout en kunnen kinderen naar de voorstelling Ezel en Leeuw gaan kamperen in bibliotheek Bouwlust en andere bibliotheken.

Kinderboekenfestijn (16 oktober)
De Kinderboekenweek sluit af met het gratis Kinderboekenfestijn op zondag 16 oktober in de Centrale Bibliotheek van 11.00-17.00 uur. Met bekende kinderboekenschrijvers en illustratoren. Onder meer Jacques Vriens en Ted van Lieshout komen. Ook kunnen kinderen naar een voorstelling van theater KABOEM, fantasie-dieren maken en een échte boswachter ontmoeten.

De Betovering (21 t/m 20 okt)
Tijdens de Herfstvakantie zijn er in alle bibliotheken voorstellingen van festival De Betovering. Over een Wondertuin, de aarde en hoe we die kunnen beschermen en over Roodkapje.

Oktober, feestmaand voor kids