UIT-Festival Den Haag en de bibliotheek

Gepubliceerd op: 15 augustus 2022 16:29

Na een zomer vol zonnige activiteiten gaat het culturele seizoen weer van start. In het weekend van 2, 3 en 4 september vindt het UIT Festival Den Haag plaats. Ook in de bibliotheek is er van alles te beleven.

Op 2 september trappen wij het culturele seizoen af in de bibliotheken en cultuurankers Leidschenveen en Nieuw Waldeck. Bekende Hagenaars Fred Zuiderwijk en Marcel Verreck zijn gastheer tijdens de avond met optredens van Haagse artiesten. En Bibliotheek Den Haag staat op het UIT-Festival met het allerkleinste podium, zondag 4 september op het Lange Voorhout.

UIT in de wijk

Vanuit twee Cultuurankers trapt Bibliotheek Den Haag de start van het culturele seizoen af. Op vrijdag 2 september zijn er bruisende culturele avonden georganiseerd in Leidschenveen en Nieuw Waldeck. Fred Zuiderwijk is gastheer tijdens de avond in Nieuw Waldeck en zal bezoekers meenemen op een culturele reis; van singer-songwriter Teddy Macander, naar de opzwepende Kilkenny School of Irish Dance, tot de vlijmscherpe en ontwapenende liedjes van cabaretier Kiki Schippers. Bezoekers hoeven geen plaatsen te reserveren, iedereen is vrij om binnen te lopen en zich te laten verrassen door de artiesten.

Kijk hier voor het programma in Cultuuranker Loosduinen-Nieuw Waldeck

Een bruisende, culturele avond in Leidschenveen

Met de nodige dosis humor loodst Marcel Verreck  bezoekers door een avond met vurige flamenco van Entre dos Mundos. Aansluitend deelt Babette Zwinkels haar liefde voor de Nederlandse taal, The Weepers sluiten de avond af met muziek uit vervlogen tijden. Ook in Leidschenveen is iedereen welkom, reserveren is niet nodig.

Kijk hier voor het programma in Cultuuranker Leidschenveen-Ypenburg

Het kleinste podium van het UIT-Festival

Op zondag 4 september is de bibliotheek aanwezig tijdens het UIT-Festival op het Lange Voorhout. Bezoekers zijn welkom bij onder andere het allerkleinste podium van het UIT-Festival.