Resultaat 21 - 30 (van 102)

• Richard Osinga met het boek 'Munt' is winnaar bij Haags scholierendebat Bekijk details

10 november 2023

In de Centrale Bibliotheek was donderdag 9 november traditiegetrouw het Haags Scholierendebat. Meer dan 100 Haagse scholieren van zeven middelbare scholen debatteerden over de vraag wie volgens hen de winnaar zou moeten zijn van de Boekenbon Literatuurprijs. De leerlingen mochten daarbij de genomineerde schrijvers, die aanwezig waren, het hemd van het lijf vragen. Scholieren kozen Richard Osinga met zijn boek 'Munt' als hun winnaar. Ook in Groningen, waar dit jaar voor het eerst het scholierendebat...

• Gratis huiswerkbegeleiding om kansenongelijkheid tegen te gaan Bekijk details

12 oktober 2023

Bibliotheek Den Haag biedt gratis huiswerkbegeleiding aan middelbare scholieren. Alternatief op toenemende betaalde huiswerkbegeleiding om kansenongelijkheid tegen te gaan

• Staatssecretaris Uslu enthousiast tijdens Kinderboekenweek: Voorleesfeest in Bibliotheek Den Haag Bekijk details

4 oktober 2023

Demissionair staatssecretaris Gunay Uslu (Cultuur en Media) kwam naar de Centrale Bibliotheek in het kader van de Kinderboekenweek. Zij las voor uit het Kinderboekenweekgeschenk "Ravi en de laatste magie" van Sanne Rooseboom. Speciale gast was Kinderopvang 2Samen.

• Bibliotheek Den Haag krijgt impuls dankzij investering vanuit nieuw Haags coalitieakkoord Bekijk details

3 oktober 2023

Gisteren was Bibliotheek Transvaalkwartier het podium voor de presentatie van het nieuwe coalitieakkoord van gemeente Den Haag. Met de keuze voor deze locatie onderschrijft het college het belang van de maatschappelijke functie van de bibliotheek in de lokale samenleving.

• Boekenweek van Jongeren: Dit wil je lezen! Bekijk details

14 september 2023

De Boekenweek van Jongeren, van 15 t/m 24 september, inspireert jongeren met verhalen en boeken die écht bij ze passen, op plekken waar jongeren zelf te vinden zijn. Het motto is dan ook: dit wil jij lezen!

• Bibliotheek Den Haag krijgt 1,3 miljoen voor nieuwe bibliotheken en ruimere openingstijden Bekijk details

6 september 2023

Het Ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap heeft in totaal 1,32 miljoen euro toegezegd aan Den Haag. Met dit geld kunnen nieuwe bibliotheken in Benoordenhout en Mariahoeve komen. Ook is het plan om de vestiging in Laakkwartier en de Centrale Bibliotheek aan het Spui iedere week langer open te laten gaan.

• Nog niet digitaal vaardig? Bibliotheek Den Haag helpt! Bekijk details

16 augustus 2023

Bibliotheek Den Haag biedt een uitgebreid aanbod aan cursussen, workshops en lezingen in verschillende Haagse bibliotheken voor mensen die hun digitale vaardigheden willen verbeteren. Vanaf september start het nieuwe seizoen Cursussen Digitale Vaardigheden met mogelijkheden om meer te leren over het gebruik van computers, internet en nieuwe media. De cursussen zijn voor iedereen gratis en er is persoonlijke begeleiding.

• Aanvragen uit andere bibliotheken (IBL) is weer mogelijk Bekijk details

7 augustus 2023

Goed nieuws! Vanaf maandag 14 augustus kun je als lid van Bibliotheek Den Haag weer aanvragen doen uit andere bibliotheken (IBL). Als een titel die je wil hebben niet in de collectie van Bibliotheek Den Haag te vinden is, kun je deze titel aanvragen door te zoeken in de landelijke catalogus. Let op, er zijn wel kosten verbonden aan de aanvraag.

• 100.000 vragen aan het IDO Bekijk details

17 juli 2023

Elke dag komen er vragen binnen bij de IDO balies van bibliotheken door het hele land. Ook in Den Haag zijn de IDO balies, Informatiepunten Digitale Overheid, veel bezocht. Landelijk zijn er inmiddels 100.000 vragen aan het IDO gesteld. Mensen die nog niet zo digitaal vaardig zijn of moeite hebben met de Nederlandse taal, of mensen die hulp kunnen gebruiken bij het vinden van hun weg binnen de digitale overheid zijn bij het IDO in de bieb aan het juiste adres.

• Zo herdenkt Den Haag Bekijk details

4 juli 2023

Op maandag 3 juli was de presentatie van het boek 'Zo Herdenkt Den Haag, stilstaan bij koloniaal en slavernijverleden' aan burgemeester Jan van Zanen. Hij draagt het boek over aan de gemeenschappen in de stad. Stichting Het Haags Verhaal maakte het boek over de Haagse herdenkingen, met (foto)reportages van alle herdenkingen en vieringen die in een jaar in Den Haag worden gehouden. 'Zo herdenkt Den Haag' is gratis op te halen bij alle bibliotheken in Den Haag of te downloaden via Haags Verhaal.

Paginanavigatie