Resultaat 61 - 70 (van 104)

• Spreekuur Gemeentelijke ombudsman vanaf januari 2022 in de bibliotheek Bekijk details

10 december 2021

Inwoners van Den Haag kunnen in 2022 voor klachten en discriminatiemeldingen terecht bij de bibliotheek, waar vanaf dat moment spreekuren zullen zijn van de Gemeentelijke ombudsman. Op vrijdag 10 december, tijdens de Dag van de Mensenrechten, werd dit bekend gemaakt. Om de samenwerking feestelijk te laten beginnen, hees Bibliotheek Den Haag samen met de Ombudsman en Den Haag Meldt de mensenrechtenvlag. Dit gebeurde bij het stadhuis en bij bibliotheek Segbroek.

• Aangepaste openingstijden in december Bekijk details

29 november 2021

In december zijn er een aantal vieringen waardoor sommige of in een aantal gevallen alle bibliotheken van Bibliotheek Den Haag aangepaste openingstijden hebben of zelfs gesloten zijn. Hieronder lichten we die dagen toe. Op alle andere dagen in december gelden de reguliere openingstijden.

• Terugblik: Scholierendebat Bekijk details

16 november 2021

'Men klaagt vaak over jongeren die niet meer lezen, maar ik hoor dat ze lezen en goed lezen en met plezier lezen', vertelt Chris de Stoop enthousiast tijdens het Scholierendebat in de Centrale Bibliotheek. 85 scholieren van 5 Haagse scholen debatteerden daar woensdag 10 november over de shortlist van de Boekenbon Literatuurprijs. Zij ontmoetten een dag voor de bekendmaking van de officiële winnaar de genomineerde schrijvers, gingen in gesprek en kozen uiteindelijk hun Haagse Favoriet: Tobi Lakmaker...

• Centrale Bibliotheek blijft grootste zichtbare collectie bieden Bekijk details

8 november 2021

De Centrale Bibliotheek wordt sinds 1 november verbouwd en gedurende deze verbouwing wordt ook een deel van de collectie opgeschoond. Dat Bibliotheek Den Haag daarbij 100.000 items aan boeken, cd’s, dvd’s en bladmuziek uit haar collectie zou vernietigen is niet juist.

• Inzamelpunt cadeaus Sintvoorieder1 in de Centrale Bibliotheek Bekijk details

8 november 2021

Sintvoorieder1 en Den Haag FM openen in de derde week van november een inzamelpunt voor cadeaus in de Centrale Bibliotheek aan het Spui. Van maandag 15 tot en met zaterdag 20 november kan daar een cadeau afgegeven worden om ervoor te zorgen dat ook Haagse kinderen én jongeren bij wie Sinterklaas op 5 december niet vanzelfsprekend langskomt een pakje kunnen krijgen op 5 december.

• Bibliotheek Den Haag start campagne: Je vindt het in de bieb! Bekijk details

31 oktober 2021

In Bibliotheek Den Haag vind je niet alleen honderdduizenden boeken, maar er worden jaarlijks óók duizenden activiteiten georganiseerd. Om hier meer bekendheid aan te geven start maandag 1 november een grote publiekscampagne in de stad. Hiermee willen we iedereen in Den Haag laten weten dat er in ieder stadsdeel bibliotheekvestigingen zijn die bijvoorbeeld taallessen, huiswerkbegeleiding, debatten en concerten aanbieden, naast gratis studie- en werkplekken.

• Gratis studeren bij Tribes i.p.v. in Bibliotheek Den Haag Bekijk details

29 oktober 2021

Vanaf deze week gaat de verbouwing van de Centrale Bibliotheek Den Haag beginnen. De bibliotheek blijft continu open en er wordt constant geprobeerd de overlast voor jullie zo veel mogelijk te beperken. Een verbouwing brengt natuurlijk wel verandering met zich mee en daarom zijn de studieplekken op de 5e etage vanaf 28 oktober niet meer te gebruiken. Hier bieden we je twee opties om alsnog gratis te studeren.

• Vaccineren niet mogelijk in de bibliotheken Bekijk details

12 oktober 2021

Op vrijdag 8 oktober verscheen onderstaand artikel in AD Den Haag. Bij meerdere mensen is toen de begrijpelijke verwarring ontstaan dat er priklocaties zijn in bibliotheken. Graag willen we via deze weg laten weten dat de Haagse bibliotheken geen priklocaties zijn. Onze excuses voor de verwarring.

• De hele maand oktober korting met je bibliotheekpas! Bekijk details

6 oktober 2021

De hele maand oktober bieden wij 20% KORTING op de leukste bord- en kaartspellen! Krijg korting op Dobble, Dixit, Rory Story Cube, Stella, Jungle Speed, Time’s Up Family, Kleurenmonster en Concept Kids Dieren! Breng een bezoek aan één van de volgende winkels en profiteer van deze exclusieve korting!

• Versoepelingen voor bezoek aan bibliotheek Bekijk details

1 oktober 2021

Ook voor Bibliotheek Den Haag zijn de coronamaatregelen vanaf zaterdag 25 september niet meer nodig vanwege de versoepelingen. U kunt inmiddels weer bij ons terecht voor alles wat u gewend was: lezen, activiteiten, lenen, studeren ... noem maar op. In de meeste gevallen kan dit zonder extra voorzorgsmaatregelen. Een coronatoegangsbewijs en legitimatiebewijs zijn soms verplicht. In dit bericht leest u daar meer over.

Paginanavigatie