Resultaat 51 - 60 (van 104)

• Bibliotheek Nieuw Waldeck weer open op 15 augustus Bekijk details

9 augustus 2022

Goed nieuws! De werkzaamheden in bibliotheek Nieuw Waldeck zijn klaar. De bieb is vanaf maandag 15 augustus dan ook weer open: je kunt als vanouds langskomen om een krantje te lezen, gebruik te maken van de computers, materialen te lenen of een activiteit te bezoeken.

• Minister-president Mark Rutte bezoekt Informatiepunt Digitale Overheid in Bibliotheek Escamp Bekijk details

16 juni 2022

Vandaag bracht minister-president Mark Rutte samen met Tweede Kamerlid Inge van Dijk een werkbezoek aan Bibliotheek Escamp, zij bezochten het Informatiepunt Digitale Overheid (IDO) in de bibliotheek.

• Bibliotheek Moerwijk officieel geopend Bekijk details

17 mei 2022

De nieuwe bibliotheek in Moerwijk opende dinsdag 17 mei 2022 haar deuren. Wethouder Robert van Asten drukte samen met initiatiefneemster en buurtbewoonster Ellen van Osnabrugge op een grote rode knop om dit moment extra feestelijk te maken. Samen met betrokkenen en buurtbewoners schoven zij daarna aan bij een ontbijtje, verzorgd door de Participatiekeuken.

• Wandel mee met Cultuurankers aan Zee! Bekijk details

4 mei 2022

Van Kijkduin tot Duindorp, van Duindorp tot Kijkduin; er is van alles te beleven op het strand en in de duinen op zaterdag 14 mei. Cultuurankers & Bibliotheek Loosduinen en Nieuw Waldeck en Muzee Scheveningen organiseren een hele middag vol muziek, theater, beeldende kunst en workshops voor jong en oud. Wandel mee en geniet van je favoriete lokale artiesten en kunstenaars op de mooiste plekjes aan de Haagse kust.

• Meet gratis je bloeddruk in de Centrale Bibliotheek Bekijk details

22 april 2022

Tijdens de Mei Meet Maand van de Hartstichting kan iedereen onder begeleiding van een medewerker van de Hartstichting zelf hun bloeddruk komen meten in de Centrale Bibliotheek.

• Haagse Vrijheidsweken Bekijk details

13 april 2022

Op 5 mei staan we in Nederland stil bij onze vrijheid. Dat vrijheid niet vanzelfsprekend is, is een onderwerp dat ons allen raakt. Bibliotheek Den Haag vindt het belangrijk een plek te zijn waar iedereen zich vrij kan en mag voelen. Tijdens de Haagse Vrijheidsweken organiseren we daarom verschillende activiteiten rondom het thema vrijheid.

• Opening Oekraïense boekenplank in Centrale Bibliotheek Bekijk details

11 april 2022

Ambassadeur van Oekraïne, Maksym Kononenko en zijn echtgenote Tetiana Doroshenko schonken vrijdag 8 april 20 Oekraïense kinderboeken aan de Centrale Bibliotheek. Zo werd een officiële Oekraïense boekenplank geopend. Mevrouw Doroshenko overhandigde speciaal voor de gelegenheid het eerste boek aan Wethouder Robert van Asten van cultuur. Een groep gevluchte Oekraïense kinderen was ook bij dit moment aanwezig en werden voorgelezen uit een van de boeken.

• Altijd een bibliotheek in de buurt Bekijk details

4 februari 2022

Stel je voor: je gaat de deur uit en weet dat er op loopafstand een bibliotheek bij jou in de buurt is! Bibliotheek Den Haag heeft de ambitie om te groeien naar een bibliotheek dicht bij huis per gebied van 30.000 Hagenaars, blijkt uit het stuk ‘Een visie op wijkbibliotheken in Den Haag’.

• Den Haag presenteert Jonge Stadsdichter-collectief Bekijk details

28 januari 2022

Wethouder Robert van Asten van Cultuur gaf donderdag 27 januari 2022 in de Centrale Bibliotheek de aftrap voor het Jonge Stadsdichter Collectief. Dit deed hij via een livestream tijdens de Nationale Gedichtendag en bij de start van de Poëzieweek 2022. Directeur van Bibliotheek en Archief, Sam Hermans, was er vanzelfsprekend ook bij. Jonge Haagse stadsdichters, Insaf el Assouad, Nart Alghabbach, Khadija Ibourk El Idrissi en Nachoua Douayry van de Johan de Witt Scholengroep droegen op een indrukwekkende...

• Muziekverdieping geopend Bekijk details

17 januari 2022

Op maandag 17 januari is de nieuwe Muziekverdieping van de Centrale Bibliotheek aan het Spui geopend. De eerste fase van deze etage is nu klaar; de collecties van de bibliotheek, het Koninklijk Conservatorium en het NMI zijn voor iedereen nu beschikbaar op de vijfde etage.

Paginanavigatie