Resultaat 41 - 50 (van 100)

• Aangepaste openingstijden in december Bekijk details

10 november 2022

In de maand december heeft de bibliotheek rondom de feestdagen aangepaste openingstijden. Sommige bibliotheken gaan eerder dicht of zijn geheel gesloten.

• 'Heel Den Haag Leest' officieel ondertekend en gestart Bekijk details

8 november 2022

Op dinsdag 1 november tekenden bestuurders uit het gehele Haagse onderwijsveld en taalpartners uit de regio Haaglanden een manifest voor meer leesplezier en aandacht voor lezen.

• Presentatie coalitieakkoord in Centrale Bibliotheek Bekijk details

16 september 2022

D66, VVD, GroenLinks, PvdA en CDA presenteerden vrijdagmiddag 16 september op de 5e verdieping van de Centrale Bibliotheek het coalitieakkoord 2022-2026.

• Boekenweek van Jongeren Bekijk details

14 september 2022

De Boekenweek van Jongeren inspireert jongeren met verhalen en boeken die écht bij ze passen, op plekken waar jongeren zelf te vinden zijn. Het motto is dan ook: dit wil jij lezen!

• Bibliotheek en ROC Mondriaan werken samen voor Heel Den Haag Leest Bekijk details

12 september 2022

In bibliotheek Schilderswijk openden ROC Mondriaan en Bibliotheek Den Haag vrijdag 9 september samen feestelijk het ‘Leesjaar’. Vanaf dit schooljaar ontvangen alle nieuwe studenten van de school een gratis bibliotheekpas, waarvoor je normaal betaalt als je 18+ bent. Studenten kregen tijdens het evenement de eerste passen. Daarnaast gaven professionele Spoken Word-artiesten workshops met als thema’s: Lezen, Schrijven, Verhalen en Poëzie. Op deze manier hoopten zij de studenten enthousiast te maken...

• UIT-Festival en de bibliotheek Bekijk details

24 augustus 2022

Na een zomer vol zonnige activiteiten gaat het culturele seizoen weer van start. In het weekend van 2, 3 en 4 september vindt het UIT Festival Den Haag plaats. Ook in de bibliotheek is er van alles te beleven.

• Bibliotheek Nieuw Waldeck weer open op 15 augustus Bekijk details

9 augustus 2022

Goed nieuws! De werkzaamheden in bibliotheek Nieuw Waldeck zijn klaar. De bieb is vanaf maandag 15 augustus dan ook weer open: je kunt als vanouds langskomen om een krantje te lezen, gebruik te maken van de computers, materialen te lenen of een activiteit te bezoeken.

• Minister-president Mark Rutte bezoekt Informatiepunt Digitale Overheid in Bibliotheek Escamp Bekijk details

16 juni 2022

Vandaag bracht minister-president Mark Rutte samen met Tweede Kamerlid Inge van Dijk een werkbezoek aan Bibliotheek Escamp, zij bezochten het Informatiepunt Digitale Overheid (IDO) in de bibliotheek.

• Bibliotheek Moerwijk officieel geopend Bekijk details

17 mei 2022

De nieuwe bibliotheek in Moerwijk opende dinsdag 17 mei 2022 haar deuren. Wethouder Robert van Asten drukte samen met initiatiefneemster en buurtbewoonster Ellen van Osnabrugge op een grote rode knop om dit moment extra feestelijk te maken. Samen met betrokkenen en buurtbewoners schoven zij daarna aan bij een ontbijtje, verzorgd door de Participatiekeuken.

• Wandel mee met Cultuurankers aan Zee! Bekijk details

4 mei 2022

Van Kijkduin tot Duindorp, van Duindorp tot Kijkduin; er is van alles te beleven op het strand en in de duinen op zaterdag 14 mei. Cultuurankers & Bibliotheek Loosduinen en Nieuw Waldeck en Muzee Scheveningen organiseren een hele middag vol muziek, theater, beeldende kunst en workshops voor jong en oud. Wandel mee en geniet van je favoriete lokale artiesten en kunstenaars op de mooiste plekjes aan de Haagse kust.

Paginanavigatie